Με μία σειρά μεθοδευμένων δηλώσεων και δημοσιευμάτων, ο αρμόδιος υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης προσπαθεί να θολώσει τα νερά σε ό,τι αφορά στην αύξηση των διοδίων κατά 50% έως 60% και την παραχώρηση του μεριδίου του Δημοσίου στους εθνικούς εργολάβους, που έχουν πλέον τον έλεγχο των εθνικών οδών για 33 χρόνια.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει ότι δεν υπάρχει αύξηση στα διόδια επειδή αυτή προβλέπεται από τις συμβάσεις του 2007. Αυτό που ξέχασε να πει βέβαια είναι ότι το μόνο που εξακολουθεί να ισχύει από τις συμβάσεις του 2007 είναι η… αύξηση στα διόδια. 
Οι εργασίες κατασκευής των εθνικών οδών εγκαταλείφθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια και με ευθύνη των εργολάβων, ενώ όσοι χρησιμοποιούν τις εθνικές οδούς για τις μετακινήσεις τους και τη μεταφορά εμπορευμάτων πληρώνουν διόδια ακόμη και για ανύπαρκτα έργα, όπως το τμήμα της εθνικής οδού μεταξύ Πάτρας και Κορίνθου και στην περιοχή των Τεμπών. 
Εάν κρίνουμε από τα δημοσιεύματα ορισμένων εφημερίδων, ο κ. Χρυσοχοΐδης παρενέβη για να μην υπάρξει αύξηση των διοδίων κατά την εορταστική περίοδο και να ισχύσουν οι απαράδεκτα υψηλές αυξήσεις από τις 20 Ιανουαρίου. 

Ανεξάρτητα από τα επικοινωνιακά παιχνίδια, το γεγονός είναι ότι με τις νέες αυξήσεις στα διόδια και σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση των καυσίμων, η χρήση των εθνικών οδών γίνεται απαγορευτικά ακριβή για πολλούς συμπολίτες μας. Το αποτέλεσμα θα φανεί με νέο περιορισμό της οικονομικής δραστηριότητας, των μετακινήσεων, του εσωτερικού τουρισμού, ενώ θα αυξηθεί κι άλλο το κόστος της μεταφοράς των εμπορευμάτων.
Όλα αυτά στα πλαίσια ενός «πακέτου» 12 δισ. ευρώ υπέρ των τριών εθνικών εργολάβων, εκ των οποίων οι δύο πληρούν τα κριτήρια της διαπλοκής.

του Γιώργου Κύρτσου - fskyrtsos.gr
 
Top