Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων , βιώνοντας το άγχος και την οργή αλλά και την ελπίδα των πάλαι ποτέ Ασφαλισμένων από τις Εταιρείες ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ και COMERCIAL VALUE, αλλά και άλλων εταιρειών ,των οποίων η άδεια έχει ανακληθεί στο παρελθόν, την περιπέτεια που βίωσαν οι καταναλωτές ,όταν οι αναφερόμενες εταιρείες έκλεισαν ,περιπέτεια η οποία συνεχίζεται στους καταναλωτές (μοναδικό διάλειμμα ελπίδας, ελάχιστες ανακοινώσεις από την ΕΠΕΙΑ), χωρίς μια σαφή εικόνα στον ορίζοντα "τι μέλλει γενέσθαι "με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που έχουν οι καταναλωτές και βρίσκονται εν ισχύ.

Αγωνία και ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί ούτε από την πολιτεία, αλλά ούτε και
από την διαχειριστική Αρχή Εποπτείας της Ασφαλιστικής αγοράς.Ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών έχασαν την πίστη τους στα προαιρετικά συμβόλαια ασφάλισης(ζωής, συνταξιοδοτικό ,αποταμιευτικό) υπάρχει ανασφάλεια στον ασφαλιστικό κλάδο, παρότι οι υφιστάμενες ασφαλιστικές εταιρείες, με εκπαιδευμένους διαμεσολαβούντες στο σύγχρονο μάρκεγτιγκ,προσπαθούν να πείσουν τον ταλαιπωρημένο καταναλωτή για το αντίθετο.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, έχοντας υπόψη της την πρόσφατη Νομοθεσία ,βλέπει θολό το τοπίο γύρω από τον ασφαλιστικό κλάδο, και οφείλει να το καταθέσει δημόσια ,λέγοντας ότι τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο,τίποτα δεν μας εγγυάται την επανάληψη του φαινομένου του χθες, ιδιαίτερα από την πολιτεία ,η οποία έκανε κάποια βήματα αλλά έχει δρόμο ακόμα, και για
μας οφείλει να ενημερώσει τους καταναλωτές, τι συμβαίνει στην ασφάλεια-ανασφάλεια.

Στο περίεργο κοινωνικοοικονομικό τοπίο που ζούμε, ο καταναλωτής θέλει ενημέρωση ,υπεύθυνη ενημέρωση την οποία Ενώσεις Καταναλωτών και Πολιτεία οφείλουμε να του την δώσουμε.Η ανασφάλεια που έχει αποκομίσει ο σημερινός καταναλωτής, τον κάνει να
δημιουργεί τάση αγοράς ασφαλιστήριων συμβολαίων στον κλάδο του αυτοκινήτου αλλά και σε άλλες ασφαλίσεις, με υψηλές καλύψεις καταβάλλοντας βέβαια και τα αντίστοιχα υψηλά ασφάλιστρα ,χωρίς να υπεισέρχεται στην ουσία και στους όρους του συμβολαίου είτε από
γνωστική αδυναμία, είτε ακόμα πιστεύει στους προφορικούς όρους κάλυψης του ασφαλιστή, που τις περισσότερες φορές είναι ανύπαρκτοι στο σώμα της ασφαλιστικής σύμβασης.

Και στο σημείο αυτό στέκεται με αυστηρότητα η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,τονίζοντας για άλλη μια ακόμα φορά, ότι δεν εμπιστευόμαστε κανένα και τίποτα, εάν τα "προφορικά " δεν είναι αποτυπωμένα σε μία σύμβαση ,καθότι είμαστε γνώστες ότι ,οι όροι του συμβολαίου δεσμεύουν κυρίως εμάς και λιγότερο τις ασφαλιστικές εταιρείες , οι οποίες βρίσκουν αδύναμα σημεία της σύμβασης για να ξεφεύγουν των απαιτήσεων μας.και οφείλουμε πριν την υπογραφή οποιασδήποτε σύμβασης να απευθυνόμαστε στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ για
διευκρίνηση αν κρίνουμε ότι οι όροι είναι δυσνόητοι .

Οι καταγγελίες καταναλωτών ,που έμειναν εμβρόντητοι όταν διαπίστωσαν ότι ,όταν χρειάστηκαν ασφαλιστική κάλυψη δεν την είχαν σε διάφορους κλάδους ασφάλισης, μας δίνει το δικαίωμα να είμαστε άκρως προσεκτικοί,και υποψιασμένοι Δεν θα πρέπει να μας καθησυχάζει το υψηλό ασφάλιστρο που πολλές φορές καλούμαστε να πληρώσουμε αυτό που είθισται να λέγεται "ότι το ακριβό είναι και καλό " δεν ισχύει πάντοτε.

Με όλα τα παραπάνω η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,συστήνει στους καταναλωτές την προσοχή στην κατανόηση των όρων του συμβολαίου που αγοράζουν στον κλάδο του αυτοκινήτου αλλά και σε άλλες ασφαλίσεις , αλλά και να διεκδικούμε πάντα τα τα δικαιώματα που απορρέουν από όρους που ευνοούν τον καταναλωτή (μπόνους από μακρόχρονη χρήση, χωρίς απαιτήσεις και διεκδικήσεις) και για οποιανδήποτε παραβίαση των δικαιωμάτων και μη αποδοχή των νομίμων διεκδικήσεων μας μπορούμε να απευθυνθούμε στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, και στο τηλ.2821092666

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων

Ιωάννα Μελάκη
 
Top